Sunday, October 26, 2008

Az üzletben is használd a megérzéseid

Napjaink menedzsment-doktrínája szerint a vitákban tényekkel kell
érvelned. Ez bölcs tanács. Igen gyakran tapasztalható, hogy emberek
véleményekkel helyettesítik a tényeket, és érzelmekkel a tárgyilagos
elemzést. De a tények az a múlt, a stratégiai változás pedig a jövő...
Ezért aztán megkockáztatva, hogy felületesnek tartanak, tudnod kell,
mikor kell figyelembe venned a tényeket, és mikor kell félretolnod
őket ... Képesnek kell lenned arra, hogy a tények által sugallt
iránnyal szemben érvelj, amikor a tapasztalatod és a megérzésed
alapján olyan erő megjelenésére következtetsz, amely még túl kicsi,
hogy megmutatkozzék az elemzésben, de akkorává növekedhet, hogy idővel
alapjaiban módosítja az üzleted játékszabályait. Amikor új trendek
megjelenéséről van szó, előfordulhat, hogy az adatok racionális
extrapolációja által mutatott tényekkel szemben az apró
megfigyelésekre és az ösztöneidre támaszkodva kell érvelned.

Andrew S. Grove

No comments: